Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.6.2006, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Úplný Amatér | 26.6.20067:51
Já si myslím, že většině z vás výkony těchto procesorů můžou být skoro jedno. Stejně to máte většinou na hry a ty chtějí převážně dobrou grafiku.
Odpovědět0  0
oggy111 | 26.6.200611:12
ty si asi nehral oblivion, ze ?
Odpovědět0  0
.blahorodje. (71) | 26.6.200619:16
Co ste uz fakt posadnuty tym CPU???
Osobne som skusal aj Sempron 3400+,s 7800GT=pohodicka.
Ja viem ze s X2 by to bolo lepsie,ale ani s tym Sempronom to nebolo zle!!!
Odpovědět0  0
hekrhy | 24.6.200611:41
jak je to s chladici pro tenhle socket? pasujou tam vsechny bezne AC silencery a freezery? nekde na netu jsem nasel, ze jdou na s940 ­- tim muzou myslet socket pro opterony, nebo ale taky chybne mysli AM2?
Odpovědět0  0
Johny Bravo | 23.6.200615:36
myslim,že pokud chce někdo cenově výhodné pc, taxi počká do července, jinak do sestavy za 40k bych asi dal 2gb paměti
Odpovědět0  0
oggy111 | 23.6.200614:41
mne sa zda ze niektori autori na tomto serveri si protirecia. Jeden napise ze FX­-55 brzdila v niektorych testoch 7600GS, a druhy da 7900GT ku athlonu 3000+ alebo 3500.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5033) | 23.6.200615:43
On Athlon jde jeste o neco pretaktovat. Pointa je v tom, ze se snazim vybirat pokud mozno co nejlepsi pomer cena­/vykon a jestli FX55 brzdi, tak 3500+ zas o tolik vice brzdit nebude, protoze vykon se az tolik nelisi. Cenovy rozdil je vsak propastny.
Kdyz to tak vezmu, chcete rict ze je lepsi dat v highendu 7600GS a FX­-62 jen proto aby ta grafika nebyla brzdena? To mi nepripada jako moc dobry napad.
Odpovědět0  0
oggy111 | 23.6.200617:30
no, myslim si ze napriklad 7900GT bude brzdena athlonom 3000+. Samozrejme zalezi aj na type hry. Napriklad takemu oblivionu by asi athlon 3000+ nestacil. Vas nazor respektujem, len si myslim ze je lepsie vrazit do procesoru. Podla mna procesor vyvojovo zostarne rychlejsie ako grafka. To je vsak len moj osobny nazor, kazdy clovek ma svoj vlastny. Inak clanok je velmi dobry.
Odpovědět0  0
.blahorodje. (71) | 23.6.200619:45
Radsej lepsiu VGA,ako CPU.
Odpovědět0  0
Bobík | 25.6.200614:44
Přesně tak VGA je potřeba silnější a CPU slabší, oggy111 tomu nerozumí a svoje názory ať si nechá pro sebe!
Já osobně skládám PC sestavy a při pročítání různých reklamních letáků atd. s popisem komponent v sestavách se směju lidem co si něco s takovým osazením a za tu cenu koupí.
Tento článek jsem si původně četl pro zasmání abych si zase řekl, ­"co to tam pan autor zase plácá za blbosti­" :­-­), jenže mě velmi mile překvapil, je vidět, že ho psal člověk, co má v dané problematice znalosti a až na nějaké drobnosti se vším souhlasím s autorem.
Takže ještě jednou, velké pochválení článku.
Odpovědět0  0
X-COM (73) | 23.6.200613:51
Titulek hovoří za vše
Odpovědět0  0
Dreamkiller | 23.6.200612:56
Nerozumím proč tady diskutujete o Intel Conroe , který ještě nevyšel a tudíž je jeho výkon a nebo funkce pouze holá teorie a jeho dostupnost bude ještě pár měsíců nejistá až uvidím testy a srovnání z AMD pak uvěřím. Co se tíká použití pole RAID tak souhlasím s autorem buď použít zrcadlení ­( pokud potřebuji zalohu důležitých dat ­) nebo používat disky samostatatně.
A u LCD bych šel do Philipsů protože garantují 0 vadných pixelů , nebo do Samsungů ale tam do modelu 940 .
Odpovědět0  0
Obumbrata (15) | 23.6.200613:28
praveze diskuse ke conroe je ted naozaj k veci alebo si teraz kup inu dosku ako s chipsetom 965x a za rok ked budes chciet udelat ugrade tak tam ziadny procak nestrcis okrem starych pentium D modelov kt. na conroe nebudu mat co sa tyka vykonu ani najmensiu sancu a budes musiet vvymenit rovno aj dosku :­( coje blbost ked ti teraz staci mesiac a daco pockat na nove dosky ­(intel chipset 965x­) a potom si dotoho kupit najlacnejsi conroe alebo daky model pentium D ­(vecsina 965 by ich mala podporovat­) a za rok kupit novy a zabehany conroe co sa tyka amd tak ano amd boli lacny cca este asi rok dozadu ale intel ma teraz ma velmi agresivnu cenovu politiku a najlacnejsi conroe bude po vydani stat 183$ !!!! ­([odkaz, pro zobrazení se přihlaste]) a amd bohuzial este ani neoznamilo presny datum ich novych procakov kt. by mali conroe konkurovat :­(­((
Odpovědět0  0
dreamkiller | 23.6.200614:01
No kdybych měl neustále čekat na něco nového tak si počítač nikdy nekoupím .A cena v zahraničí na webu je něco jiného než realita v českých obchodech a to se týká i dostupnosti a cenové polityky u novinek.
Odpovědět0  0
Obumbrata (15) | 23.6.200614:19
co sa tyka toho cakania tak mas pravdu ze cakat je sice blbost ale teraz bby som skor povedal ze sa to oplati.
Odpovědět0  0
skokan (22) | 23.6.200612:35
Clanok sa mi pacil, aj ked ste nespolupracovali s vysledkami testov na tejto stranke ­- postupom casu som si zlozil vdaka tym testom ­- nejaky imaginarny pc ­(imaginarny preto, lebo este stale si nan setrim­)... a tu vidim nieco celkom ine ... nevadi, v zavere ste napisali, ze ­"tématem článku není jen cenový přehled komponent, natož výběr jediných ideálních sestav, ale spíše popis komponent včetně stručného zhodnocení.­" ­- a preto to ocenujem, obzvlast vas posledny odstavec v sekcii ­"zaver­" je dost poucny a stoji zato, si tu kupu permysliet.
Odpovědět0  0
snajprik | 23.6.200611:24
No na začiatok by som pochválil že konečne sa do zostaví dostal aj 19­"LCD u procesorov si myslím že je zbytočné kupovať vyššiu radu ako AM2 3000 lebo ak negradujem film tak ten výkon vôbec nevyužijem a pri grabodani si ho toľko taktnem na 2.6GHz ­(dnešné programy sú stavane na 1,5GHz to bohaté stačí na všetko a u hier ťahá grafika a osobne nepatrím k ľudom čo robia viacej operácií naraz na PC max. winnap alebo četujem, kreslím, alebo hrajem hry :­) jedine k čomu mám pripomienku je disk preto že JE a nie SÚ :­) už do zostavy za 20000Kč by som rozmýšľal o RAID v zostave za 40000Kč by to mala byť samozrejmosť ako myš
Odpovědět0  0
Trollik (17) | 23.6.200611:04
Zdravim,
Proc kupovat HDD Samsung s 8MB pameti, kdyz jen o 100Kč stoji 250GB 16MB WD, ktery mimochodem ve vasich testech dopadl nejlepe a je to dle me nejprodavanejsi HDD. ­(aspon nami­).
Take se mi nezda 350 W Fortron jako uplne nejidealnejsi reseni.
Odpovědět0  0
brugy | 23.6.20069:24
Myslím si, že by bylo zajímavé udělat u těchto sestav benchmark.
Odpovědět0  0
Ritchie83 | 23.6.20068:48
Doporučovat k sestavě za 40 kKč levný monitor s TN technologií mně přijde poněkud podivné. Rozdíl ve výkonu 10 % obvykle nepoznám, ale špatný monitor poznám na první pohled a to doslova. Stále mě udivuje, že většina uživatelů nechápe, že nemá smysl honit se za výkonem nejlépe vyjádřeným jen jedním číslem, ale za ergonomií.
Odpovědět0  0
ne-e. | 25.6.20069:35
Nj, ale drahý TN monitor má lepší pozorovací úhly a odezvy jak středně drahý MVA monitor ­(vidím v praxi i když je to divné­)...problém je v barvách, ale to hráče tak moc nesere...!
Odpovědět0  0
howkey (2) | 23.6.20068:10
Trosku me zarazi, ze uvazujete vubec o jinych moznostech nez je Celeron D352 ... v Low­-Endu a tudiz i v PC do 20 000,­- lepsi CPU pro PC nesezenete. Vzdyt je to 65nm ­-> nizsi spotreba, nizsi vyzarovani tepla, lepsi taktovani, super cena, 512Kb cache. Po pretaktovani, ktere je minimalne okolo 4.5Ghz ­(pri default napeti­) ziskate CPU, ktere je vykonnostne uplne nekde jinde. ;­-­) Vzdyt vetsi cache, je u dnesnich CPU ve vetsine pripadu jedine brzdou a takoveto frekvence ­(a zaroven i vykonu­), dosahneme po pretaktovani snad jen u 65nm Pentii 4, ale za dvojnasobnou cenu. I pokud budeme s rovnavat s AMD, dostaneme CPU, ktere se muze srovnavat s drazsimy kousky ;­-­)
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 24.6.20068:09
No jo, ale sestavu za 20tis si nekupují overclokaři ale spíš někdo do kanclu...a já třeba v kanclu nataktované CPU nemám..ale klidně se zeptám. Otázka druhá je jestli di do kanclu bude stačit celeron...já jsem vděčná za HT u P4 a aspoˇn 512 paměti...když máš permanentní outlook, word, excel, a daký výkres ve vismocupu tak ti to sotfa šlape... :(
Odpovědět0  0
Howke2 | 24.6.200612:11
Nevim proc by si overclocker nekoupil tento procesor, kdyz je to jeden z nej kousku na taktovani :D Kdyz budu chtit dobrou odezvu programu, poridim si Dual Core ... 512 MB pameti je dneska minimum a take zalezi na tom jakou P4 mate, jaky pameti, jaky disk. Mimo jine za cenu 2300,­- lepsi CPU nesezenete. Proc nabizet do teto sestavy verze, ktere jsou na jadre Prescott, toje imho blbost! :­) Je to procesor srovnatelny s P4 3.2Ghz jen s rozdily, ze mene hreje, ma mensi spoptrebu, jde dobre taktovat a take nema HT, virtualizaci a tak velkou pamet ­(coz je dobre­) ;­-)
Odpovědět0  0
ne-e. | 24.6.200620:00
Nj, ale kancelářskou sestavu z 20tsíc si nebude kupovat overclokař...tak jsem to myslel ­(eda, bude pokud je nemajetnej­). Ale kancelářské sestavy se kupují od firem jako je IBM, Dell apd. A ty sice mají vlastní na zakázku děláné ­(a fakt vymakané­) skříně, ale cpu tam nejlevnější komponenty co se daj sehnat a už je nikdo nepotřebuje. Kancelářský počítač si většinou ti co na nich dělají nekupují :­( Jinak, schválně jsem se koukal ­(odlepil plombu­) :­) je to k nasrání, je tam jen jeden modul 512ky...takže dual chanel to nebude...co je to za desku nefím..asi nějaké micro ATX od intelu...zdroj 200W ! ... disk maxtor 40GB 2MB 7200 SATA...prostě hnus co nikdo nechtěl koupit... No, ale to sem nepatří...jinak já jsem o 352ce uvažoval jako předskokana před conroe..jenže nakonec se ukázalo že 945 a 955 nebudou conroe podporovat takže čekám na 965 ku čipset...
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 23.6.20067:32
jaký je rozdíl mezi sestavou za 30tis a 40tis...myslím tím výkonově...jakože se na výkonu asi podepíše...výkonější proceser ­(není­), větší paměť ­(není­)­(2GB začínají být standart!­), disky v raidu ­(nejsou­), lepší grafika ­(ano je ­- ale nezdá se že za +10tis­). Jedinou změnu vidím v přidané zvukovce.
Ale to není zvednutí výkonu ale multimediální podpora...k tomu bych ale poté spíš ubral tu 79GT a přidal nějaký TV tuner atd.
Protože se v základě sestavy za 30tis a 40tis neliší! tak bych je třeba rozepsal kam bylo těch dalších 10tis vraženo...jestli do multimédií, grafického výkonu, výpočetního výkonu apd. Jinak to vypadá na vyhozených 10tis.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5033) | 23.6.200615:50
Nejdrazsi sestavy jsou zamereny mimo co nejvyssiho vykonu i na multimedia, osobne musim rici, ze tuto kategorii ze sveho pohledu moc rad nemam, za pocitac bych 40 tisic nikdy nedal. Podle meho nazoru je 30 tisic tak akorat.
Tech 10 tisic navic slo na vrub graficke karty, zvukovky, lepsiho ozvuceni ­(repro­), zdroje, herni mysi, vetsiho monitoru. U techto pocitacu uz je vse dost individualni dle osobnich pozadavku, takze nelze vytvorit sestavu, ktera by se zalibila vsem. Takze je zde takova vsehochut, ktera by nemela urazit ani hrace ani multimedialni nadsence, i kdyz kazde skupine bude do idealu neco chybet.
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 24.6.20068:00
:­) jakože já si všiml kam se poděly...ale vem to takhle... pro hráče lepší karta ANO, lepší zvukovka MOŽNÁ, 6kanál repro ­(hráč hraje se sluchátky­) NE, mpžná by hráč ocenil místo toho repro konečně 2GB pameti aby se mu netrhal Battlefield2 :­)
Máš samozřejně pravdu že těch 10tis se stratí na maličkostech jako nic...já spíš myslel jestli by se článek nedal rozvést a třeba za těch 40tis už byly setavy i určené pro různé účely...čím víc v tom vidím jen seznam komponent za danou cenu a fungující ctrl+c­/v z minulého měsíce.. :(
Odpovědět0  0
Obumbrata (15) | 23.6.20061:34
kupovat pc tedka je dost nanic protoze za mesic je tu conroe a 965 chipsety. koupit si ted taku 925 je na prd protoze o 2 roky nebudete moci upgrade bez vymeny mb a ram a cpu :­(
Odpovědět0  0
flakk | 23.6.20069:55
Nesouhlasím. Conroe tu sice bude za měsíc, ale za jakou cenu. Bude stát kolem 7000Kč. Už teď je k sehnání AMD Athlon 3800+ za 4200Kč ­(si ho budu kupovat­). Ať mu Conroe konkuruje, ale taky cenou! Prostě AMD bylo vždy levnější a Intel možná bude výkonostně navhrch se svým conroe, ale bude drahý. Už jenom náklady na vývoj tohot cpu byly dosti vysoké.
Odpovědět0  0
howkey (2) | 23.6.200610:33
Athlon 3800+ za 4000,­- je super, ale temto procesorum ma konkurovat Pentium 4, ktere by ted nekdy melo zlevnit u nekterych modelu az o 60% ­(sam jsem zvedavej, jak bude Intel zlevnovat, zda se dockame nejakych vyraznejsich poklesu cen u vsech CPU­)! Conroe konkuruje cenou! Nejdrazsi modely od AMD stojici pres 10000,­- vykonnove nebudou stacit a cenou taky ne ;­-­) Cena Conroe bude zacinat uz nekde mezi 5000­-6000,­-, alespon to jsem se docetl ja ... nechme se prekvapit :­-­)
Kazdopadne to bude novinka na trhu, takze cena bude po par mesicich prijemne klesne, ale to je preci normalni, ne? Conroe neni urcen jako konkurence proti Athlonum, ale proti vsem procesorum od AMD, jelikoz ta nyni nema moznost v nejblizsi dobe ­(cca. rok­) vydat neco konkurence schopneho. Nechci tu vyvolavat nejaky FLAME, jen me prijde divny psat, ze Conroe nemuze konkurovat cenou a ze AMD bylo vzdy levnejsi. AMD bylo levne a stale je, souhlasim, ale posledni dobou i Intel zahajil cenovou politiku, nebot zjistil, ze je to potreba. Take je potreba se podivat na to, co Conroe nabizi a hledat u AMD za tu cenu, neco konkurence schopneho ;­-­)
Odpovědět0  0
flakk | 23.6.200611:48
Hledat u AMD něco konkurence schopného proti Conroe je nemožné, protože AMD to nemá. Já zase četl že Conroe bude stát tak nejmíň 7000Kč. A krom toho jsem přesvědčen že je lepší koupě Athlon 3000+ než P4 3.0 GHz. Teda jak pro koho, pro hráče určitě.
Ale nejlepší je se nechat překvapit, až uvede Intel ty svojenový procesory na trh :­-)
Odpovědět0  0
snajprik | 23.6.200613:46
moja reč nedá sa konkurovať proti niečomu čo ešte nieje :­) každý čaká na conroe čo to bude ale 15000Kč sa mi nechce dať iba za procesor za tie prachy poskladám komplet počítač :­) a tie CPU conroe o 1GHz pomalšie za 7000Kč asi nebudú veľmi od AMD odskakovať výkonom :­)a keď AMD bude stať 3000­-4000Kč tak nebude čo riešiť :)
Odpovědět0  0
Obumbrata (15) | 23.6.200615:33
radsej si kupim conroe 1.87ghz ako amd 3500+ s tym istym vykonom
lebo conroe bude mat mensi odber tym padom bude chladnejsi ­-> tichsi ­-> lepsie pretaktovatelny!
Odpovědět0  0
dodoCC (38) | 23.6.200617:01
tak, tak, pravdu máš ...
Odpovědět0  0
Howkey2 | 23.6.200617:16
Jenze 15000,­- budes davat tak za verzi 3.0Ghz ;­-­) Ty nejlevnejsi budou stat neco malo pres 5000,­- ;­-­) Jinak nebavime se o necem co by nebylo, testy Conroe uz jsou na mnoha serverech, jen se ceka na to az se zacne oficialne prodavat a udelaji se testy na kouscich a deskach, dostupne pro sirokou verejnost :­-­) Nechme se prekvapit ;­-)
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 24.6.20068:03
Řekl bych že otázka je jestli desky s I945, I955 ­(975 nepočítám, je drahé­), budou podporovat po upgradu Biosu procesory Conroe..jestli ano tak je teď 930ka + deska do které se v budoucnu vleze i Conroe asi lepší volba než ten A 3800+
Odpovědět0  0
Obumbrata (15) | 24.6.200614:06
to mas pravdu ale conroe bude podporovat len rada 965 a 975 s VDM a tych je zatial zalostne malo!
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.